Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Saturday, January 4, 2014

Kes Kalimah Allah: Insititusi Raja perlu mengambil tindakan tegas untuk megelakkan Perang Salib keatas Paderi Andrew

Sultan perlu menjalankan tugas dan menyahkan si Lawrence Andrew (nama macam serani gelap) dari Bumi KL dan Selangor. Kalau perlu tangkap.
Saya hairan kenpa institusi raja berdiam diri?
Kenapa tidak ada arahan untuk melarangkan Paderi ini tinggal di dalam Selangor.
Saya takut kalau terlambat nanti ada pertembungan mujahid islam dengan gereja.
Barang dah naik harga, Darahpun dah naik.
_________________________
KUALA LUMPUR 3 Jan. - Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan mengecam tindakan Pengarang The Herald, Paderi Lawrence Andrew yang berkeras supaya gereja Katolik di Selangor menggunakan kalimah Allah dan bahasa Melayu dalam perhimpunan mingguan.
Ketuanya, Mohd. Razlan Rafii berkata, tindakan paderi itu seolah-olah cuba mencetuskan perbalahan sesama rakyat di negara ini dan mewujudkan suasana tidak harmoni.
"Untuk itu Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan mendesak supaya tindakan tegas diambil terhadap paderi ini atas kedegilan beliau," katanya dalam kenyataan kepada Utusan Malaysia hari ini.
Andrew dalam laporan sebuah portal berita baru-baru ini menyatakan gereja Katolik di Selangor akan terus menggunakan kalimah Allah dalam perhimpunan mingguannya yang menggunakan bahasa Melayu.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140104/dn_12/Paderi-Andrew-melampaui-batas#ixzz2pOFjZ0bg
© Utusan Melayu (M) Bhd

2 comments:

  1. salam waghih.

    maleh den nak komen. cumo den nak cakap, inilah yang kito dapek bilo kito heret Allah ke mahkamah. akhir eh, umat islam malaysia jugak yang bepocah bolah!

    ReplyDelete
  2. Ya lah. 500 tahun katolik kek Malako tak do dio nak pakai namo Allah. Tibo2 lak ni nak pakai Allah pulak. Selamo itu lah Paus di Vatican itu dok menghina namo Allah. Yang mushkil napo lak kek Itali tak di pakai Allah pakai Dio yang maknonyo Tuhan. Kalau nak guna Bahasa Melayu gunalah Tuhan atau Dewata

    ReplyDelete

Blog Archive