Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Friday, October 25, 2013

Sistem Pemilihan baru berjaya merojakkan UMNO Ampang dan juga memenangkan Calon Kalah untuk PRU 14 #NajibRazak @NajibRazak

Pelik bin Ajaib.

Sistem Pemilihan UMNO kali ini membawa UMNO Ampang kepada satu situasi yang amat pelik.

Pertama, masing2 dari team yang berbeza dari Team Ketua Bahagian iaitu Dato' Ismail Kijo yang bertanding dengan niat untuk meremajakan (bukan merojakkan) Bahagian Ampang dan telah juga menyatakn hasrat beliau untuk tidak bertanding dalam PRU14.

Timbalan Ketua adalah dari Team Azman Wahid yang kalah teruk kerana berada di tangga kedua corot dengan 52 undi (Sekitar 10 cawangan). Namun ada yang menyatakan akibat permainan mereka agak tidak serasi atau rentak permulaan yang salah dengan gadingan yang tidak seiring sejalan membuat disaat2 akhir Team Azman-Dato Bad-Hatta berpecah dan melihat Azman wahid berganding pula dengan Sheikh Arziman dan Hatta tersendrian . Dato Bad pula meng'up'kan gamenya dengan jamuan Steamboat bersama wanita. Timbalan Ketua Bahagian membawa Dato' Bad ke satu platform yang kali kedua untuk dia menjadi Calon do PRU14 dengan harapan beliau dapat bersiap sedia untuk merampas kembali Lembahjaya atau Parlimen dari Pakatan Rakyat. Dengan kebijaksanaan Dato Bad ini beliau dapat menrencanakan program untuk lebih mendekati di sekitar Ampang termasuk di kawasan Bukit Antarabangsa.

Naib adalah seorang lawyer, Nadzim yang pernah bertanding di DUN Bukit Antarabangsa. Beliau adalah dari Team ASN yang kemudian menjadi ABN bila Dato' Bad berjaya menjadi dari jadi peserta solo menjadi peserta berkumpulan bila Safarizol digugurkan dari team A (Aziz) , S (Safarizul) dan N(Nadzim) diatas faktor, Mahu Menang dengan apa cara pun, tertentu.

Proses merojakkan bermula dengan masing-masing ke Sungai Limau dengan Team masing2. Timbalan dengan Bas, Naib dengan cara nya sendiri dan Ketua Bahagian menaikki kereta bersama barisan pegawainya yang akan menjadi pendekar2 peribadi di bahagian untuk bertempur dengan Naib dan Timbalan yang tidak sehaluan dengan beliau. Biduk lalu Siamang bergayut. Ki Ki Ki
 

No comments:

Post a Comment

Blog Archive