Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Tuesday, June 4, 2013

Malay Anals not Annals: Trend kurang ajar Cina Penang

Komen dari seorang yg mengelar dirinya MAKCIK Tempurung walaupun sesetengah pengunaan bahasa agak terover sedikit.

Lihatlah betapa kurang ajarnya golongan asal kaum pendatang – Pulau Pinang, digambarkan diasaskan oeh mereka dan penjajah British durjana; macamlah orang Melayu tak pernah wujud, termasuk dengan sawah padi dan kampung-kampung nelayan yang amat indah, pusaka nenek moyang berzaman Melayu dan Bumiputera lain (Bumiputera juga bemaksud Indigenous/Native/Tribal/Aboriginal/Orang Asal)! Bahkan artikel di NST ini juga menggambarkan yang kononnya Australia juga diasaskan oleh penjajah British durjana sedangkan lebih satu juta Bumiputera Australia (“Aboriginal Australians”) dibunuh, perkosa, di Kristiankan, di hamba-abdikan macam anjing mereka, dan kebudayaan mereka terus dimusnahkan dengan penyakit, dadah, kebebasan seks dan alkohol (ini juga berlaku kepada bangsa Bumiputera “Native Americans-Canadians di Amerika Utara), lansung sejarah kewujudan mereka sebagai orang asal Bumiputera terus dihapuskan. Dan juga ramai Bumiputera Australia dipotong kemaluan oleh penjajah British durjana itu (castration), supaya terhapus jenerasi Bumiputera ini contohnya di Tasmania, lansung terhapus seluruh Bumiputera ini!

Penipuan terhadap sejarah-sejarah Bumiputera di Malaysia dan Australia ini, ini adalah angkara durjana yang halus tetapi ganas oleh si RASIS Bukan Bumiputera, terutamanya diwakili DAP, dan maka itulah sebab juga rakyat Melayu dan Bumiputera lain yang miskin terutamanya makin TERHALAU dari bumi sendiri, termasuk di Pulau Pinang! Oleh kerana itulah Kem. Pendidikan mesti memastikan sejarah yang benar diajar, terutamanya dalam teks dan tidak pula difitnahkan oleh cikgu-cikgu ganas dari si RASIS Bukan Bumiputera dan DAP lim kit-SIAL. Sila baca artikel tersebut di
http://www.nst.com.my/nation/general/we-had-a-eurasian-kampung-and-sang-together-1.291579, We had a Eurasian kampung and sang together, By Predeep Nambiar, 02 June 2013:

HERITAGE: Penang's pioneer inhabitants, the Eurasians, seem to have been forgotten by many after being assimilated into Malaysian society….

Captain Francis Light -- often known as Penang's founder -- married a Eurasian, Martina Rozells, who was of Portuguese-Siam descent, and their son, William, founded Adelaide, Australia….

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

No comments:

Post a Comment

Blog Archive