Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Wednesday, June 22, 2011

Politik Jujur dan Amanah atau Poltik Cucuk dan Fitnah?

Kawah bekas Gunung Berapi Pompeii, Itali
Apaitu jujur dan apa itu amanah kalau sendiri cakap tak serupa bikin.

Apakah itu jujur, bila dicakap lain di buatnya lain?
Umpamanya, adakah seseorang itu jujur bila:
1. memuji Timbalan Ketua Bahagian, sedangkan dibelakang mengusul pemecatan beliau dengan secara terang-terang dan sepanjang tahun, memfitnahkan beliau menyeleweng wang?
2. Membohong dengan memberi fakta yang berbeza-beza pada hari lain dan masa lain, bagaikan sesumpah yang yang bertukar warna pada bila-bila masa?

Dan adakah seseorang itu amanah bila di lantik tapi tidak pikul tanggungjawab cawangan yang diberikan. Mempertikaikan usul yang telah di bahaskan dan juga mewakili ajen-ajen lain.

Dalam berpolitik mesti ada tatacara. Mesti ada 'gentleman'. Dalam perpaduan mesti ada setiakawan.

Tiada setiakawan tiada perpaduan. Inilah resipinya.

Tiada setiakawan bila seseorang itu memburukkan cawangan lain, mencuri ahli dan suka memdabik dada dan lebih2 lagi bila seseorang itu bagaikan pengemis pinta belas kasihan.

Apakah perjuangan kalau yang diminta balasan projek berjuta-juta?

Apakah amanah kalau dana untuk yang miskin dan patut dibela di rakuskan demi menjalankan aktivti 'syok' sendiri dan 'silap mata'. Adakah sikap mendabik dada dan memecahbelahkan ummah sudah di bukti bahawa sejak kebelakangan ini masyarakat Bukit Antarabangsa tidak sokong mana-mana pihak yang kerjanya menggunakan masjid untuk pecah belah kan umat di tempat2 ibadah di Bukit Antarabangsa?

Sejak 1995 di BA, perjuangan2 UMNO ini tidak gentar berjuang walaupun tanah runtuh didepan mata, tiada kecut telur,tiada yang lari, tahu bila nak berjuang untuk bangsa, dan tahu bila berjuang untuk parti.

Itulah Melayu sebenar yang tidak akan tertipu untuk mengkhinat bangsa walaupun dengan segunung emas dan berlian. Kalaupun tertipu, pandai2lah minta maaf pada nusa dan bangsa.

Pada mereka-mereka yang tidak sedar2 sila layar ke http://en.wikipedia.org/wiki/Pompeii. Inilah akibat satu kaum di Itali yang mengamalkan seks songsang dan telah di hapuskan oleh Allah dengan bencana gunung berapi. Di Itali, cilinya lain dan pedasnya pun lain.
Apakah kemurkaan ALLAH akan muncul sebegini sekiranya kita biarkan seks songsang seorang pemimpin berterusan?


1 comment:

  1. Salam bro. Orang Melayu ni memang macam tulah. Suka sangat nak jatuhkan bangsa sendiri.

    ReplyDelete

Blog Archive