Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Friday, July 2, 2010

Jawapan lucu untuk Soalan BM Darjah 5..Kisah Benar!!!!

Bahagian B
Soalan 2:
Ibubapa merupakan orang yang banyak berjasa kepada kita. Sebagai anak kita hendaklah menghormati mereka.

Nyatakan cara-cara kamu menunujukkan rasa hormat kepada mereka.

Jawapan:
Ibu bagaikan ilmu. Ibu adalah bidadari bagi kita. Kita mesti menjaga ibu kita kerana syurga dibawah tapak kakinya. Bapa kita selalu mengajar kita.

Ibu sangat baik hati dan mulia dengan kita. Ibu meumpamakan mutiara kepada kita.
Bapa walaupun kamu ganas tidak mengapa. Saya tahu bapa ingin mendidik saya untuk menjadi pandai.

Ibu kamu mempunyai wajah yang sangat cantik. Walaupun kamu garang terhadap saya dan abang. Kamu adalah ibu yang sangat baik kepada saya dan abang.

Bapa kamu bagaikan harimau yang sangat garang. Saya tahu bapa ingin mengajar saya dan abangku. Saya tahu yang saya ini sangat nakal ngan abangku. Saya akan terus berusaha untuk mendapat keputusan yang baik. Saya akan terus berusaha ke menara gading.
(117 patah perkataan)

No comments:

Post a Comment

Blog Archive