Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Monday, March 2, 2009

Tok Guru Flip Flop selepas PM Flip Flop

1.Kenyataan Nik Aziz menyatakan beliau tidak suka penggunaan istilah "Bumiputera" bila memohon bantuan kerajaan. Amat lucu sekali. Mungkin apa yang dikatakan oleh seorang penyokong PAS yang orang tua ini kini telah nyanyuk mungkin benar. Kenapa beliau kata sebegitu?

2.Beliau mensifatkan seruan Nik Aziz terhadap ADUN BukiteTelanjanG agar jangan letak jawatan kerana itu akan merugikan duit rakyat sebanyak RM15 juta, walhal sebelum itu telah meminta agar DUN Perak dibubarkan. Pilihan raya umum Perak dianggarkan akan menelan belanja sebanyak RM15*59 jumlah iaitu lebih dari RM800juta. Itu tidak kira kos-kos yang akan di belanja oleh parti2 yang bertanding.

3.Bilaman Pak Lah di panggil Perdana Menteri Flip Flop, Nik Aziz pula boleh digelar Tok Guru Flip Flop. Sekejap boleh sekejap tak boleh. Sekejap kafir sekejap tak kafir. Sekejap mesti hudud sekejap tak payah hudud.Sekejap bela babi tak ok lepas itu OK.Dulu belajar agama tak boleh maki. Sekarang boleh pulak. Fatwa Flip Flop (3F) ini amat mengeliru dan melucukan hati.

4.Perihal "Bumiputera" pula, Nik Aziz tidak dapat membezakan apa itu hak yang telah semadikan dalam perlembagaan disebabkan sejarah. Perjanjian antara satu kaum yang lain banyak berlaku dalam sejarah Islam. Dan kena lah kita mendaulati nya.
Bila sekarang Nik Aziz mempertikaikan pula hak2 orang Bumiputera, orang Bangsa Asing akan bermulalah mempertikaikan dengan lebih dasyat lagi (Kes Hina dan ingkar Raja - ada unsur orang2 asing atau separuh asing tidak faham bagaimana orang Melayu menghormati Rajanya).

5.Kita telah dengar Dr Boo (boo boo boo 2 hang) DAP dari Johor telah menyamai konsep bumiputera dengan sitem Apartheid. Kata pemegang PHd. Teman berbahase omputih lak
"There is a substantial difference between racism and racial, and they are not the same." Hujahan seperti Dr Boo ini telah lama teman agak da. Kerana ini wujud dalam strategik Ramaisamy TKM2 Pulau Pinang yang akan tidak lama lagi menjadi TKM1 bilamana Fairuz akan dipecat kononnya Pulau Pinag akan melaksanakan Sistem Meritokrasi. Eh Eh bunyik macam sama aje. Tak lama lagi dengarla kita mamak2 Penang menyanyikan lagu "Majulah Pulau Pinang". Apa itu strategi politikal Ramaisamy akan
teman bentangkan satu hari nanti.Tetapi secara amnya adalah satu taktik dan senjata bagaimana nak menjatuhkan kuasa politik orang Melayu yang kini berada di bawah PAS dan UMNO.

6.Nik Aziz serta ketua2 PAS yang lain dan pemimpin PKR adalah antara dalang2 dan soldadu pencaturan dalam strategik Ramaisamy. Tiap2 soldadu atau "pawn" adalah satu senjata untuk strategis DAP dan Bangsa Asign mempergunakan dalam mengujudkan suasana anarki dan seterusnya pengulingan sistem beraja berparlimen dimana kita akan lihat BABI akan menyodol kononnya memperjuangkan hak orang bukan Bumiputera serta menghiriskan hak2 Bumiputera yang mana banyak pihak akan mengatakan beliau bagai "mouth piece" CIA dari Amerika.

7.Nik Aziz perlu tahu bahawa perjuangan PAS yang terlampau kononya berlandaskan Islam sedikit sebanyak telah menjadi rumusan untuk memupuskan hak2 bumiputera yang dimana leluhur mereka telah wujud berjuta2 tahun (bandingkan Islam hanya wujud tidak sampai 600 tahun di Malaysia). Kenyataan PAS yang terlampau nak menunjukkan mereka ini lebih Islam daripada yang lain akan dan telah menjadi satu senjata bagi kaum2 bukan Bumiputera untuk mempersoalkan perlembagaan yang memberi hak istimewa pada Raja dan mengiftirafkan secara rasmi kedaulatan Raja2 Melayu. Kita tidak terperanjat satu hari nanti PAS akan mempertikaikan kedaulatan2 Raja Melayu kerana sifat taksub mereka kepada satu parti yang boleh lebih condong kepada tafsiran agama yang silap dan terpesong.

8. Kita tidak terperanjat satu hari nanti sekiranya orang Melayu telah berpecah seperti Hamas dan Fatah, ada orang, dan tidak semestinya orang Islami, akan mempertikai hak2 Bumiputera dengan alasan kononnya sedemikian tidak selaras denga hak dalam ugama Islam walaupun nabi pernah besabda yang lebih kurang bermaksud manusia itu berbangsa2 agar kamu saling kenal mengenali antara satu yang lain.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive