Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Friday, November 21, 2014

Wakil G7 sudah tidak ada nilai. Bagaikan lembu selfie dicucuk hidung, Duduk, dengar, makan dan ambil selfie sahaja.

Dimana, kan ku cari ganti. Serupa dengan mu..........

Kononnya, kalau kita tidak perhatin tentang isu agama, penghinaan oleh bukan bumiputera, isu injil kalimah Allah, orang Cina dan India akan berkecil hati dan kita akan kalah di pilihanraya akan datang.
Betulke atau sebenarnya, pemimpin kita takutkan bayang2 sendiri. Kita akan kalah sebab perangai pemimpin.

In reality, the reason is  too many self centered UMNO Leaders are running the party,
And wrong emphasis of the tax payers' money. Lack of skills in project prioritization.

Now, we see many developments which are race biased to the Chinese.

70% of all developments favour the Chinese.  This means more economic development means the economic gap between Bumi and non-Bumis will increase everytime another government project takes off.

Bumiputeras are currently at 10 % of the economic cake. Such bias will create in the future a viscous cycle.
The government should focus instead on rural development.

The comment in Malaysian Insider by Shahrulzaman Shafie is quite accurate:
"
PEMIMPIN UMNO TAKUT BAYANG BAYANG MEREKA SENDIRI SAHINGGA MENETAPKAN GARIS PANDUAN BERBAHAS TIDAK MENYENTUH PERIBADI SASAORANG DAN ISU KAUM DAN AGAMA. APA YG DIBIMBANGI OLEH PEMIMPIN UMNO ADALAH DIKUATIRI PERWAKILAN UMNO AKAN MENYENTUH ISU KEBURUKAN PEMIMPIN UMNO SENDIRI TERHADAP ISU KAMPONG CUBADAK, ISU AKTA HASUTAN, ISU SALAH GUNA KUASA DAN RAHSUAH. ADA KEMUNGKINAN PERWAKILAN UMNO AKAN MEYENTUH ISU KELEMAHAN PEMIMPIN UMNO SENDIRI, SAMA SAMA LAH KITA PERHATIKAN.
"

------------------------------------------------
Taklimat khas akan diberikan kepada semua pembahas di Perhimpunan Agung Umno minggu depan ekoran usaha kepimpinan parti itu untuk cuba mengawal nada di atas retorik perkauman dan agama yang boleh timbul dalam perhimpunan terbesar Umno itu. Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, taklimat itu akan diberikan oleh timbalan presiden parti, Tan Sri Muhyiddin Yassin kepada sejumlah perwakilan yang dijangka akan memberi ucapan pada perhimpunan yang ke-68 itu. Tengku Adnan bagaimanapun menegaskan ini bukan bertujuan menyekat ahli-ahli parti itu daripada mengeluarkan pendapat mereka, tetapi untuk memastikan mereka tidak menyentuh sensitiviti kaum dan agama dan tidak membuat serangan peribadi. Difahamkan ini kali pertama taklimat seperti itu diadakan antara para jurucakap bersama pemimpin nombor dua parti itu yang juga timbalan perdana menteri. Ia menunjukkan kebimbangan di kalangan pemimpin kanan parti perhimpunan tahun ini boleh menjadi sangat panas ekoran pemimpin akar umbi menyatakan mereka mahu bercakap tentang Akta Hasutan dan pendidikan vernakular – dua topik yang mencetuskan ketegangan di kalangan masyarakat berbilang kaum di Malaysia. – 20 November, 2014 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/menjelang-perhimpunan-umno-pembahas-diberi-taklimat-elak-isu-kaum-agama#sthash.CYS26rls.Rr1Ju0xR.dpuf

No comments:

Post a Comment

Blog Archive