Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Friday, March 29, 2013

Manifesto Pakatan Rakyat: Janji Di Capati -seperti isu Sekolah di Bukit and Datum di Jelatek

Kepada MB Khalid yang ada mengibaratkan sikap dia dengan pelbagai binatang jadian seperti
1. Menyalak macam anjing DAP
2. Bodoh di tarik hidung seperti lembu  oleh rakan karibnya , Osman O.
3. Dikudakan oleh Azmin untuk men'capati' segala janji seperti rumah mampu milik Datum
4. Otak bergerak seperti SIPUT BABI yang tidak tahu dia itu Ciput atau Babi. Tidak tahu Manifesto adalah janji. Atau tidak tahu lancau itu adalah punai.
 
Begitu jugak kawan seperjuangannya, YB Zuraidah yang sudahpun pandai membuat 'Capati' seperti sekolah di Bukit Antarabangsa.
Yang minta sekolah adalah penduduk Bukit Antarabangsa. Yang dapat orang UK Perdana. Inikah yang dimasukkan Janji Di Capati yang dilaung2kan pengikut PKR dan juak pakatan rakyat terlebih intelek .

Isu Datum Jelatek pun sama jugak. Janji rumah mampu milik, Milik siapa? Orang-orang Cina dari Singapore dan PRC. Kawasan Keramat dan Jelatek diubah untuk di menyenangkan kawasan itu menjadi kawasan menang 'Mainstream Chinese District' (sebagaimana diiklankan di Singapura) untuk Orang DAP.
Setahu saya, taktik ini diguna pakai oleh Lee Kuan Yew. Dan saya amat terperanjat, Azmin dan Zuraidah kedua2 bekas rakyat Singapura macam tidak tahu bagaimana Melayu akhirnya ditindas dengan janji2 di capati oleh LKY semasa beliau ingin berkuasa di Singapura.

Adakah mereka ini ingin melihat orang2 Melayu akan menjadi balaci cuci tandas dan pengawal sekuriti di projek Datum yang kini berkeliaran di seluruh Selangor dan dengan 'kickbacks' kepada parti dan ahli2 politik dari PKR yang rakus dengan wang ringgit. Ini adalah mengikut maklum balas ahli2 PAS dan juga ahli2 PKR yang benci dengan sikap melacur untuk politik demi kuasa dan wang ringgit.

Kalau nak tahu apa itu Janji Di tepati, ikutlah Najib. Nak tahu Janji di Capati - Ingat PKR dan ingat Isu Sekolah Bukit Antarabangsa dan Datum di Jelatek.

PUNAI lah kau MB Khalid

Oleh Black Monkey from Kuantan

No comments:

Post a Comment

Blog Archive