Bebel Without a Clause

Bebel Without a Clause

Monday, August 13, 2012

Hikayat Mereng Mahawangsa: Lagi satu Professor Mereng dari University Islam Antarabangsa Malaysia

Lagi seorang pensyarah UIA akan meninggalkan university dengan hujahan yang di kilapkan dengan agenda politik benak Pakatan Rakyat.
Tak huraikan pula dia tentang pendirian PAS mengkafirkan UMNO kerana bekerja dengan MCA dan MIC.
Hukum Apa yang digunakan oleh professor yang menghisap taik PAS sebagai juadah?

Nampaknya, sejak kebelakangan ini mutu professor dari UIA ini macam kureng aje.

Come on lah professor gila2, Islam itu konsisten.


Excerpt:
Pensyarah UIAM yang pernah menyanggah tindakan Dr Hassan Ali keluar Pas dan menempelak Hasan Ali agar berdakwah di Hard Rock Cafe' sekali lagi mendedahkan belang dan mazhab beliau dalam Malaysiakini.

Semenjak kemunculan beliau sebagai moderator dalam debat di Karangkraf namanya semakin dikenali dan semakin disayangi oleh Pas, Dap, Pkr dan sehingga beliau mendapat tempat dihati Malaysiakini.

Walaupun berijazah Phd , mamun kewarasan dan kemasinan beliau dalam dunia politik nampaknya masih tipis. beliau mudah terpengaruh dengan ikhwan muslim dan golongan pembangkang.

Mungkin kerana usia masih muda dan kurang pemahami sejarah politik tanah air maka pemikirannya samalah dengan anak-anak muda yang memuji Anwar Ibrahim sebagai menteri kewangan terbaik dunia dan Nik Aziz adalah menteri besar terbaik dalam Malaysia.

Apa pun Maszlee perlu lebih masa untuk belajar dan mengkaji sejarah dan mendengar pendapat pelbagai pihak untuk menjadikan beliau lebih matang dalam berhujah dan matang dalam pemikiran. Apa yang ada dalam minda beliau adalah apa yang dipelajari dari barat. kalau biru yang masuk, biru lah yang dicakapnya. kalau kelabu masuk , kelabulah yang diutarakannya.

Maszlee masih lah dijajah mindanya dan bersikap paronoid. Dont worry doktor, anda perlu lebih masa untuk memahami bahawa Dap adalah kafir harbi yang perlu ditolak oleh Islam di Malaysia. Kalau doktor seorang Syiah mungkin saudara akan bersama mereka yang menentang kerajaan hari ini.

Sumber: Disini

No comments:

Post a Comment

Blog Archive