Tuesday, May 31, 2011

Orang China asalnya dari Orang Melayu: Scientific consortium maps the range of genetic diversity in Asia, and traces the genetic origins of Asian populations

by Dr. Vikrant Kumar, Genome Institute of Singapore




As an anthropologist, I always wanted to know if Asians, known for their extensive linguistic and ethnic diversity also have a substantial level of genetic variation. In other words, do they have a common or multiple origins? Or whether the ancestors of Negritos from Philippines, Malaysia and Indonesia differ from those of their neighboring Asians? Or what binds us more: language or geography? The recent paper published in Science by the HUGO Pan-Asian SNP Consortium – Mapping Human Genetic Diversity in Asia quintessentially answers these fundamental questions which have been floating around for years.


To the best of my understanding, so far, this is the only paper where 73 populations scattered across 10 Asian countries are studied together through a massive collaborative effort of scientists from 40 institutes mostly from Asia (~2000 samples covering almost entire spectrum of linguistic and ethnic diversity were genotyped for ~50000 single nucleotide polymorphic markers). Some of the key findings of this paper are:

· East and Southeast Asians share a common origin.

· East Asians have mainly originated from South East Asian populations with minor contributions from Central-South Asian groups.

· A common ancestor of the Negrito and non-Negrito populations of Asia entered into the continent. This supports the hypothesis of one wave of migration into Asia as opposed to two waves of migrations from Africa.

· The Taiwan aborigines are derived from Austronesian populations. This stands in contrast to the suggestion that this island served as the ancestral “homeland” for Austronesian speaking populations throughout the Indo-Pacific.

· Genetic ancestry is highly correlated with linguistic affiliations as well as geography.

The paper stands out in its attempt to understand the peopling of Asia and their genetic relationships and in the process it not only presents a fantastic genotype database but also provides vital clues to scientists of diverse fields –from linguistics to archeology to human genetics. For example, it may be an interesting proposition for a human geneticist to examine if East and Southeast Asians share, more than expected, risk alleles associated with diseases. Likewise, it may be time for the linguists to re-look at the “birthplace” of the Austronesian linguistic family. I hope the consortium continues with their amazing endeavor and include a lot more number of important and isolated populations from whole of Asia and move beyond the analysis of Single Nucleotide Polymorphism to other kinds such as structural variations.


Source: http://www.hugo-international.org/blog/?p=123

Saturday, May 28, 2011

Malaysia disarankan putuskan hubungan dua hala dengan Kerajaan Illuminati Mesir.



Saya amat musykil akan sebab Spirit of Rachel Corrie tidak dibenarkan berlabuh oleh kerajaan revolusi Mesir.
Kita musykil dengan tindakan Mesir kerana apa yang kita tahu angin perubahan sudah berlaku semasa revolusi baru2 ini.
Saya pernah bertanya dengan seorang yang pernah belajar di Mesir jurusan medik perubahan2 yang ketara selepas revolusi baru2 ini. Pada pendapat dia, tidak ada perubahan kerana sikap mereka masih sama dan tidak pernah berubah . Muka berubah tapi hati masih sama.
Jadi Mesir masih juga rakan baik Israel. Jadi nampaknya, revolusi yang di anjurkan oleh Muslim Brotherhood itu adalah satu revolusi yang sesia sahaja,
Adakah kerajaan Mesir sekarang ini di anjurkan oleh satu tangan yang bersembunyi?

Ada yang kata bahawa Illuminati Amerika yang mempengaruhi kerajaan Mesir sekarang.

Malaysia disarankan untuk mengaji semula perhubungan dua hala kerana sudah nampak Mesir ini pro-Israel dan tidak pro-islam.
____________________________________________________________________

Egypt has broken its promise. It has not allowed the Spirit of Rachel Corrie to berth and unload its cargo in the Port of Al-Arish. The Spirit of Rachel Corrie remains stranded in Egyptian territorial waters. It has become a “floating Prison”.




Egypt’s Foreign Minister Nabil Al Arabi made a firm commitment to open the Rafah border and allow the ship to birth and unload its cargo.



The opening up of the Rafah border has been announced for May 28 in a statement by the Egyptian government.



While opening up the Rafah border, the Cairo government is not allowing the humanitarian cargo of the Spirit of Rachel Corrie to proceed by land to Rafah.



Is Cairo really committed to ending the blockade? In an agreement with the Malaysian government, the Egyptian authorities insist that the cargo be diverted and delivered via Israel.



What this decision suggests is that the opening of the border at Rafah remains restricted and is still subject to conditions set by Israel.



Will the cargo of the Spirit of Rachel Corrie be allowed to proceed to Gaza via the Rafah crossing on May 28th? That is the crucial issue as well as the ultimate “test” of Egypt’s commitment to repealing the 2007 agreement with Israel.



What happens to the Spirit of Rachel Corrie in the next few days will play a decisive role in the process of breaking the blockade.



Spread the word far and wide.



Support the Spirit of Rachel Corrie.



Michel Chossudovsky, Global Research, May 26, 2011



Sumber:
http://freedomflotillanews.wordpress.com/2011/05/26/breaking-news-egypt-has-broken-its-promise-the-spirit-of-rachel-corrie-has-become-a-floating-prison/

Thursday, May 26, 2011

Kerajaan Selangor Pakatan Rakyat: Bagaikan kudung mendapat cincin

Setelah beberapa penggal berlalu dan beberapa sessi dewan rakyat telah berlangsung, kita sebagai rakyat selangor tertanya apa yang telah di buat oleh mereka dalam memajukan negeri Selangor.
Sebelum 2008, kita diberitahu yang pakatan rakyat 1000 kali baik dari Barisana Nasional. kalau di ambil kira logik senang, sepatutnya dalam 6-7 bulan selepas mereka perintah sepatutnya negari Selangor sudah 2 kali ganda lebih maju dari dulu, Ini dah 3 tahun, jadi sekurang2nya negeri Selangor harus maju 2-3 takuk lagi.
Tapi kita tahu, tiada apa2 kemajuan yang ketara yang telah mereka utarakan, selain dari menempatkan seorang dari utara sebagai penasihat ekonomi dan juga dimana hampir kesemua mereka yang dibahagian atasan pejabat ini adalah dari orang luar, dan termasuk seorang dari dalam, dalam penjara.

Mereka ini selain dari berperangai macam pembangkang dalam negeri sendiri, mereka ini hanya tabur sedikit garam dan cili sahaja dan lepas itu riuh sekampung.
Buat buku panduan cerun, tapi cerun runtuh jugak, Kata mereka yang pertama kali buat buku panduan, tetapi bila buka didalam banyak rujukan dari buku panduan JKR yang dikeluarkan pada 2006 dan yang sudah JELAS di uruskan oleh kerajaan pusat BN.

Sudah terang lagi bersuluh. Bila diberi peluang, otak mereka jem macam ayam dalam kartun ini.

Buat kerja sikit dah menjejeh tepi jalan macam pelacur.

Pakatan Rakyat hanya layak mengajar silat Tai Chi sahaja. Kerja tak tahu dan hanya tahu mahu menyalahkan orang lain sahaja.

Antara dua badut?

Antara dua badut berbaju oren, satu bertudung dan satu berambut ungu, yang mana satu lebih lucu?

Tuesday, May 24, 2011

Program JELAS yang menerangi perangai buruk,bodoh dan sombong YB Khassim

Di Program JELAS itulah pertama kali saya melihat dengan YB Khassim. Selama ini saya hanya dengar dari kawan2 dari DUN Lembah Jaya dan jugak blog2 yang lain.


Apa yang digambarkan dan apa yang saya lihat memang lakaran perangai dan sikap menabik dada dan angkat bakul sendiri itu memang ketara.


Apa taknya, mayat mangsa Tanah Runtuh belum lagi diuruskan beliau telah menabik dada dan membohong rakyat bawa dia seorang sahaja yang menolong mangsa-mangsa tanah runtuh dan ahli-ahli parti UMNO dan rakan komponen BN hanya berada di situ untuk mengambil gambar. Dan dia lah seorang yang mendidik anak2 itu bagaimana hendak sembahyang Jenazah macam lah dia seorang yang berkhidmat untuk anak2 Yatim.

Ini perangai biasa pemimpin PAS.Ingat tak Dr Olok2 yang hanya datang di Bukit Antarabangsa semata2 untuk menjadi kelindan lalu lintas di GAP tetapi perangai selepas itu mendabik dada sampai PKR di kawasan inipun tenguk muka dia amat meluat.

YB Khassim ini samada dia ni seorang yang suka2 bermegah dengan kerja tak seberapa, atau dia ni gila pangkat.
Suka menunjuk2 dirinya konon dia sahaja yang menolong masyarakat. Telur sebiji riuh sekampung.


Ingat tak kes premium Sg Seputih dimana YB ini mendabik dirinya kononnya menolong penduduk setempat untuk mendapat hak milik walhal harga premium adalah 10 kali ganda terlalu tinggi dibanding dengan harga tawaran asal semasa zaman UMNO dulu.


Satu lagi perangai buruk YB ini,ialah sifat 'male chauvinist pig'nya. Sila lihat di sini dari blog SuaraAmpangPuteri

_________________________________________________________________________________
Satu perangai yang saya benci pada YB Khassim ialah perangai dia suka2 memburuk2kan wanita, kononnya wanita tidak ada tempat untuk memimpin.

Ini berlaku semasa program JELAS di Bukit Antarabangsa tempuh hari.

Yang peliknya, YB Zuraidah berjaya menunjuk kebodohan dengan tidak berkata apa2 bila mana YB Khassim memperkecilkan peranan kaum hawani dengan andaiannya yang dia tidak tahu mana yang lelaki dan mana yang perempuan antara Najib dan Rosmah.

Setahu saya dalam segi perlajaran, Rosmah lagi bijak dari si Khassim Babi oops sorry Baba ini.

Adakah wanita sekarang tidak berhak untuk memimpin? Saya mungkin tidak terkejut sekiranya bandingan di buat kepada YB Zuraidah yang bagaikan orang dirasuk dengan hantu.

Saya amat terkejut dan kawan2 saya yang mungkin datang pada malam itu dengan harapan tinggi tetapi pulang dengan merasa terhina.

Ulasan saya, PKR gagal malam itu dan dengan kepontengan Azmin yang mungkin tak nak datang sebab sedikit sangat hadirin malam itu.

Selain dari pengikut tegar Pakatan, penambahan pengundi atas pagar adalah BIG ELEK.

Sama juga dengan parti2 yang lain, syok sendiri.
Sumber: Suara Ampang Puteri

Monday, May 23, 2011

Kaum Melayu ada talian darah Yahudi?

Hari ini seorang kawan saya buat posting FB yang menyatakan ada kajian yang membuktikan ada DNA Yahudi dalam bangsa Melayu.
Kenyataan ini membuat aku terfikir apa yang blogger APA berkenaan asal usul kaum Melayu dari ibu MALA.


Saya masih sedang mengamati implikasi berita ini. Sementara itu mereka yang berminat boleh lah ke ruang komentar sumber ekstrak ini:

_____________________________________________________________

Ok, I probably won’t get too many comments on this, but it is an interesting topic for me. For some quick background, I previously posted on this topic. I recently purchased a copy of“Quest for the Lost Tribes” by Simcha Jacobovichi. In this documentary, he tries to make a case where he identifies most of the lost tribes, and their possible locations throughout the world. He comes up with some startling conclusions.
What is interesting to me about these lost tribes is the connection to the Book of Mormon. The BOM claims that the Nephites were descendants to the Tribe of Manasseh. So I was interested to see what insights the movie might have on this tribe in particular.
First of all, we often refer to the 12 tribes of Israel, but there’s some discrepancy in numbering them. Jacob (Israel) had 12 sons: Dan, Naphtali, Issachar, Zebulon, Gad, Reuben, Levi, Joseph, Benjamin, Judah, Asher, Simeon. Due to idolatry, sometimes Dan is excluded from this list, and Levi did not receive land, but rather the priesthood, so this tribe is sometimes excluded from the list of the lost tribes. Joseph, as favorite son, gets both of his sons, Ephraim, and Manasseh included.
So, the Jews today are descendants of Judah. Joseph Smith claims that the American Indians are descendants of Manasseh (Joseph), so that explains how two of the tribes are not lost any more. The other 10 (or 12 tribes, depending on how you count them) were scattered by an invasion of the Assyrians in 700 BC. There is little archaeological evidence of these 10 tribes after 500 BC, so little is known about them. But there are prophecies in the Old Testament (Isaiah, Ezekiel) that these lost tribes would return to their promised land.
In the documentary, Jacobovici makes a case that he may have found large groups of people representing these lost tribes. A group in Ethiopia claims to be descendants of Dan. In the 1980′s, the chief rabbi became convinced that these Ethiopians were truly of the tribe of Dan. In the Civil War in 1991, the Israeli government airlifted this group, who practiced many Jewish customs, out of the war zone, and repatriated them in Israel, based specifically on their being a lost tribe of Israel.
1.5 million people, claiming to be descendants from the Tribe of Manasseh (Bnei Manashe) live on the India/Burma border. Many rabbis are becoming convinced that these people may be correct, and many are trying to migrate to Israel. Briefly, here are some others :
  • Naphtali – China and Iran
  • Zebulon – Bombay, India
  • Issachar – Uzbekistan
  • Tribes of Gad, Ephraim, Reuben,Simeon – can be found among the Pashtun (Pathans) tribes of Afghanistan
  • Asher – Tunisia
Obviously, some of these groups have converted to Christianity, and Islam. They represent various races, and don’t look like the typical image of a Jew. Most of these obscure groups have unknown origins. Many of the groups have maintained some of their old Jewish traditions. For example, the Pashtuns seem to have combined their Islam and Jewish beliefs, some still killing a Passover lamb, even though this is not an Islamic custom, and many of these tribes have Israeli sounding names, even though they are Muslim.
There is not much DNA evidence in this film. However, there is another film, which I will detail in a future post, dealing with the Lemba tribe in South Africa. They claim to be one of the lost tribes of Israel, but make no specific tribal claims. They are kosher, wear Jewish clothing, and a DNA test was done on an Episode of Digging for the Truth, which seems to indicate that they have some semitic DNA. Perhaps they descended from the Ethiopian group, perhaps another way.
While I agree that these claims are highly speculative, there are some interesting claims. TheBnei Manashe (of Burma) are part of the National Geographic Genome Project, and in 2010, we will find out if there claims can be backed up by science that they are truly Semitic people.
What do you make of these claims about the lost tribes becoming found? What are the implications for the Book of Mormon?

Sumber:
http://www.mormonheretic.org/2008/04/19/have-the-lost-10-tribes-been-found/


Sunday, May 22, 2011

Adun Sri muda kata bila Anwar tak takut Binii...

aDUN Sri Mufa kata najib takut bini .
Anwar tak takut bini adakah itu sebabnya dia berani main punggung jambu.

Adun sri muda mula mempolitikkan tragedi tanah runtuh ulu langat

Adun Sri muda mula menipu dengan mengatakan bahawa punca tanah runtuh disebabkan kerajaan pusat didalam progrem jELAS.
Cuba alihkan tanggung jawab Selangor kepada pusat.
Inlah adun pembohing number Satu

Badut rakyat bersama mak lampir

Apa buat badut rakyat di program JELAS di Bkt antarabangsa?

Sudah JELAS, MB Selangor dan YB Pakatan Rakyat tidak perihatin kepada tragedi tanah runtuh di Ulu Langat

Bukan saya hendak menidakkan hak mereka untuk membuat program. Tetapi cuba bayangkan, banyak blogger2 telahpun menimbulkan isu ketidak perihatinan MB Selangor dan pakatan rakyat kerana masih hendak meneruskan Program JELAS(Jelajah Tawan Malaysia) di kawasan Selangor seperti di Bukit Antarabangsa malam ini. Macamana nak tawan Malaysia, nak uruskan Selangorpun tak tahu. Mereka ini hanya layak menngurus BABI dan anak Babi sahaja.

MB Khalid sepatutnya memberi lebih perhatian kepada menguruskan trajedi itu bersama Kerajaan Pusat. Tapi tidak, beliau masih berdiam diri gugup dalam mengumumkan pembatalan program di Bukit Antarabangsa (tak tahu kalau di dah umumkan kepada blogger APA, :)).

 Apa yang pelik, bila PKR fikir nak ke Bukit Antarabangsa, tempat tragedi yang dulu tiba2 tragedi yang sama menimpa di tempat yang lain. Adakah Allah ingin menunjuk sesuati kepada Khalid Ibrahim.

Kita tahu tujuan dia datang semata2 nak kaut kepentingan politik dari bencana Tanah runtuh 6/disember/2008. Sepatutnya, kita semestinya mengambil iktibar dari apa bencana yang disifatkan sebagai "Act of God". Tapi tidak MB Selangor dan Pakatan Rakyat lebih mementingkan perjalanan program mereka dari yang lain.

Anda boleh baca sedutan dari blog MPP dibawah ini dan juga dari Against the Wind (update: dan juga cucu tok selampit):

P/S Dan ingin juga ingin saya mengambil kesempatan mengucapakan takziah kepada keluarga dan sahabat andai arwah mangsa2 yang terkorban yang setakat ini mengorban lebih nyawa dari yang telah berlaku di Taman Bukit Mewah, Bukit Antarabangsa.

________________________________________________________

Semalam gua tunggu juga pemimpin Pakatan Selangor mana yang akan turun padang melawat tempat tragedi runtuhan di Rumah Anak-Anak Yatim Hulu Langat tu..

Tapi sampai ke akhirnya hanya Hasan Ali yang muncul bersama Ali Rustam, Noh Omar, Shaziman Mansor, Liow Tiong Lai, Azeez Rahim dan juga Ketua Wanita Selangor..

Mana perginya Menteri Besar Selangor si Khalid Gagap? Mana perginya Azmin Ali? Mana perginya pemimpin-pemimpin DAP Selangor?

Mungkin dorang ni tengah sibuk berceramah ataupun sibuk buat program mengkayakan kroni. Tak pun, dorang mungkin fikir tempat yang bernama Batu 18 di Hulu Langat ni tak termasuk dalam kawasan negeri Selangor...

Agaknyalah.., Khalid Gagap dan kawan-kawan dia mesti anggap kerajaan Pusat yang patut uruskan perkara-perkara macam kejadian tanah runtuh ni.. Kerajaan negeri tak payah campur..

Kalau macam tu yang dorang fikirkan, memanglah bangsat perangai puak-puak Pakatan di Selangor tu. Takkanlah bila ada tragedi macam ni pun masih nak kira politik beb..

Gua dapat berita semalam yang Najib batalkan lawatan dia di luar negara semata-mata nak balik melawat tepat kejadian di Rumah Anak-Anak Yatim tu.. Macam ni lah pemimpin yang prihatin..

Yang Anwar Ibrahim manusia anugerah setan Pakatan tu pergi mana? Bukan ke dia ada dalam negara? Sebagai Ketua Umum Pakatan, kenapa dia tak pergi melawat disitu? Sibuk main dengan China Doll lagi ke?

Macam tu ada hati nak jadi pemimpin no.1 negara? Macam tu yang dikatakan nak membela nasib rakyat? Pegi mampuslah lu Anwar!

Apapun.., Tahniah gua ucapkan kepada Hasan Ali pasal dia prihatin. Dia sanggup datang jenguk kat tempat kejadian sebagai satu-satunya wakil pemimpin Pakatan negeri Selangor.

Patutnya Hasan Ali yang jadi MB Pakatan di Selangor tu..., bukannya Khalid Gagap!!!


Saturday, May 21, 2011

Mb Selangor : Program JELAS lagi penting Dari nyawa Anak yatim

Menteri besar selangor berdegil tak mahu batalkan program jelas Di Bukit Antarabangsa . Menurut Ahli pkr yg boleh Di percayai , beliau berpendapat Tanah Runtuh Di ulu langat adalah Perkasa kecil sahaja.
Di waktu ini Ahli UMNO selangor termasuk Ampang sedAng Di mobilize kan ke ulu langat bt 14

Thursday, May 19, 2011

Bila 'puaka' buka mulut.. ADUN PAS Lembah Jaya pulak kecut teloq?

 



Sudah lama aku ingin bercerita pasal YB Zuraidah yang digelarkan Mak Lampir  oleh sahabatku APA yang dikatakan sejak kebelakangan ada sikit lantang. Maklumlah sejak hantu2 Bukit Antarabangsa mengambil cuti rehat sejak Harimau Berantai mengamuk, Mak Lampir ini kononnya sedang hendak menurunkan sakanya kepada tiga pengekutti di sini. Maklumlah pilihanraya dah dekat. Semua pengekutti sedang pasang badan.

Yang di beritahu ada tiga kerusi PKR, dan kesemua kerusi ini akan di berikan kepada 3 pengekutti dari Bukit Antarabangsa. Nampaknya spesies babirusa adalah spesis Pandakutti Bukit Antarabangsa yang terpilih di kawasan Ampang, dan tidak dari kawasan lain seperti di Kg Melayu atau Bukit Indah.

Amanshah pakar yang pernah ditangkap menipu bankpun tak layak. Mungkin dia ini spesies babi hutan yang sudahpun mendapat layanan agak lumayan setelah dilantik oleh Brother Anwar Bin Ibrahim (BABI), sebagai penolong khas penasihat ekonomi menjaga duit negeri selangor .

Tidakkah pelik seorang yang pernah di dapati bersalah diatas mencuri duit rakyat melantik bekas penceroboh sistem bank menolongnya menjaganya. Bukankah ini bagaikan tikus membaiki labu. Macam kes TONTO (Tolong orang nak tipu orang).

Sebenarnya, bukan ini yang ingin aku ceritakan. Apa yang ingin aku ceritakan adalah perihal saka yang nak diturunkan itu.

Puaka ini mempunyai saka yang agak pelik. Jenis saka bila bercakap tak tenguk belakang rumah, sebab bila dia bercakap pasal sesuatu itu dia sebenarnya bercakap pasal  rumah tangga nya sendiri. Saka Cakap tak serupa bikin. Saka bila cakap laki sendiri kecut telur. (Atau ini Puakapun saja nak perkenakan YB LJ.)

Sebab itu YB LJ ini sebenarnya sekarang sedang kecut teloq,  gara2nya yang duduk pusing sekeliling Ampang mengambil IC merah rakyat indon dengan berjanjikan  kerakyatan Malaysia.

Mana Indon PATI yang tak hendak, dapat RM50 pulak itu.

Apa yang sudah pasti ada orang dalam kerajaan yang dikatakan menolong YB LJ ini.

Tak ke puaka si anggota kerajaan ini.

Dia akan mengatakan yang rakyat2 Indon in akan menyokong BN walhal pada orang2 Indon ini YB LJ ini yang sebenarnya menolong mereka. Dan PAS yang akan dapat pangkahan bila sampai pilihanraya. Dan kalau isu ini terbongkar yang dapat nama busuk UMNO.

Ini lah haikikatnya, kerja2 jahat oleh PAS tetapi UMNO jugak yang dapat nama busuk bila gagal.

Memang benar kalau nak dikatakan PAS ini Parti Dajjal.




Wednesday, May 18, 2011

Dimanakah Syamsidar? Yang dulunya 'h' kini menjadi 'Y'.

Siapa tak kenal Syamsidar. Namanya bagai sinonim dengan nama Anwar dan Azmin.

Tidak perlu kita sebutkan apa yang buat Shamsidar itu terkenal. Nak tahu surf aje dalam internet. Gunakan tag word 'Shamsidar ' dan 'Anwar'.

Tidak pula dia terkenal dalam bidang pembankan walhal beliau pernah menjadi pengarah kepada satu bank diatas lantikan yang mencurigakan dibawah seorang mantan timbalan perdana menteri, dan akan juga kelak menjadi mantan mantan perdana menteri bila dia kembali menghuni Istana Sungai Bambu (bukan restoren Istana Bambu di bawah bukit Bukit Antarabangsa) dimana saya telah menerima satu luahan terbuka dari bekas penghuni Istana itu yang meminta agar dia, x TPM. tidak di hantar ke Istana itu kerana mereka sudah serik dengan aktiviti luar tabii yang pernah berlaku di Istana itu sehingga beliau sendiri mengatakan bahawa beliau tidak mahu berkelakuan jahat lagi takut di hantar ke Istana itu kerana takut mantan TPM itu akan juga di hantar ke sana lagi sekali.
Sudahlah pasal xTPM kerana bukan ini yang hendak kita ceritakan dalam posting ini kali ini.

Kita di Ampang lebih2 lagi di Bukit Antarabangsa tahu jarang sekali Azmin turun padang. Mungkin beliau takut untuk berdepan dengan masyarakat di sini, di Ukay Perdana dan juga Bukit Antarabangsa.

Apatak nya, lihat sahaja kualiti jalan di sini dan juga di sana di UK Perdana. Pernahkah anda naik ke UK Perdana dan pernahkah anda terkejut dengan hentakkan yang kuat disebabkan jalan yang tidak rata dan berlubang.
Kalau pemandu 4-wheel boleh mengadu inikan pula mereka yang mempunyai kereta jenis lain. Penduduk2 di UK Perdana dan Bukit Antarabangsa telah sekian lama menghadapi hidup merbahaya diatas jalanraya sebaik sahaja mereka keluar dari rumah.

Sebenarnya, bukan itu yang ingin saya ceritakan dalam posting ini.

Apa yang saya ingin mengutarakan adalah, kemusykilan saya mengapa Syamsidar semenjak Azmin menjadi wakil di Bukit Antarabangsa kita tidak pernah nampak batang hidung Syamsidar. Yang sudah pasti, Batang si Anu itu lebih kerap kita nampak.

Jadi, dimanakah Gadis S ini?  Sekurang2nya selaku isteri kepada YB, sekali sekala kena lah datang melawat penduduk2 bukit ini. Sekali sekala bolehlah blogger APA bermain dengan isteri Azmin. Takkan main pingpong aje.

Ada yang kata beliau kini sedang berpoya-poya di luar negara, dengan wangnya yang berjuta-juta. Bukan ahli Pandi Kutti Rakyat tidak tahu, tetapi kenapa tidak pula pengikut2 taksub Pandi Kutti menanya mana dapat si Azmin dan Si Syamsidar ini dapat duit kalau tidak dari sumber haram. Kita pun tahu politik wang Melayu bermula dari kuncu Anu, baik dalam UMNO mahupun dalam PAS.

Tuesday, May 17, 2011

Serie Moh belajar pasal illuminati: Adnan Kashoggi, Mormon Illuminati and 911

Hari ini kita ikut rentak blogger APA.


Revolusi Iran pun nampaknya di dalangi oleh Iluuminati?

_____________________________________________________________________
Adnan Kashoggi seems to be at the heart of every intelligence operation scandal that has plagued the United States in recent history.

"Adnan Khashoggi who was a Muslim of dubious character known for his global arms dealing. In fact, when he was in his mid-30’s, Khashoggi was already making a fortune brokering arms deals between US weapons manufacturers and the Saudi Royal Government in the 1960’s and 1970’s. His clients included Lockheed Martin, Raytheon, Grumman Aircraft and Northrop Grumman and others that no longer exist because of industry consolidated between 1985 and today". (Source)


The Illuminati control the CIA, MI6 and other intelligence agencies. This is their "Shadow Government" that orchestrates the global narcotics business, sex slavery with MK-Ultra multiples, pedophilia, and various other covert operations. Adnan Kashoggi is probably just a "Front Man" and "Fall Guy" for these Western Intelligence Agencies. Saudi Arabia, Egypt, Iraq, Iran, Libya were all led by CIA/Mossad/MI6 operatives installed via military coup.

What is intriguing about the various ruling parties in the Middle East, is that they were taken from the ethnic minorities. This guaranteed loyalty to the Illuminati out of fear of a being overthrown by the countrys' ethnic majority. When a leader, like the Shah, became a liability, he was replaced with a fresh face.

What makes Iran intriguing, is that it could be argued that the Islamist revolution was actually a Western Intelligence Operation designed to lay the groundwork for the ultimate conflict between Christianity and Islam. Kashoggi was right in the thick of things.

"Khashoggi was a very sophisticated businessman who operated from multiple front companies in Switzerland and Lichtenstein, which handled his commissions and oversaw contracts with CIA officers James Critchfield and Kim Roosevelt, and Bebe Rebozo who was a US businessman and Nixon associate. However, just the next year in 1986, Khashoggi was implicated in the Iran-Contra Affair and put a damper on his activities. The Iran-Contra Affair was an agreement by the US Government to sell arms to Iran even though the US was in the midst of an arms embargo with Iran. The clandestine sales transaction was made in the hopes of facilitating the release of the Iran hostages and allowing US intelligence agencies to fund the “contras” in Nicaragua. It was deals like this that made Khashoggi the richest man in the World by the mid-1980’s." (Ibid)


The Iran-Contra affair exposed the fact that the CIA was bringing narcotics into the United States to sell in the inner cities. 

"On March 16, 1986, the San Francisco Examiner  published a report on the "1983 seizure of 430 pounds of cocaine from a Colombian freighter" in San Francisco which indicated that a "cocaine ring in the San Francisco Bay area helped finance Nicaragua's Contra rebels." Carlos Cabezas, convicted of conspiracy to traffic cocaine, said that the profits from his crimes "belonged to... the Contra revolution." He told the Examiner, "I just wanted to get the Communists out of my country." Julio Zavala, also convicted on trafficking charges, said "that he supplied $500,000 to two Costa Rican-based Contra groups and that the majority of it came from cocaine trafficking in the San Francisco Bay area, Miami and New Orleans." (Source)


Enter Wally Hilliard, an intelligence asset and reported Khashoggi dupe. Hilliard was also a Mormon Bishop.

"In 1975, Adnan Khashoggi also founded Oryx, along with Sheik Kamal Adham who was the Director of Intelligence for Saudi Arabia, the brother-in-law of King Faisal and the CIA's primary liaison in the Arab world. Coincidentally, these same parties later helped Khashoggi to establish Barrick gold... Oryx, which was always somewhat of an enigma that seemed to morph into a dark and Satanic business vehicle.

Incredibly, investigative reporter, Daniel Hopsiker, later linked Oryx to Huffman Aviation of Venice, Florida after the 9/11 terrorist attacks. Huffman Aviation was located in Venice Florida where 2 of the 4 terrorist pilots who flew commercial jets into the World Trade Center on 9/11 learned to fly. Just as incredible, it also seems that Wallace Hilliard who was a Khashoggi “yes-man” purchased Huffman Aviation in 1999 on behalf of Oryx. Hilliard and his lackey, Rudi Dekkers, then began admitting Al Qaida terrorists into their flight training school and teaching them to fly commercial airliners. Coincidentally, two of their best students proceeded to fly commercial airliners into the World Trade Center on 9/11." (Source)


It seems that Kashoggi and Hilliard were also interested in building a casino in "Rum Cay" (SBA: Bukan ke Judi itu haram?), a well used mid-point for bringing cocaine into the United States from Columbia. Hilliard had the planes, which reportedly were already being used to transport narcotics. The casino would have made it possible to launder all of that drug money.

"Hilliard was also working with Osama Bin Ladin’s brother, Yeslam Bin Ladin, and Yeslam admitted that he funneled an unknown number of middle-eastern pilots to Huffman Aviation for training."

"The CIA seemed to be ever present at Huffman as well. Sander Hickes, a reporter for the Long Island Press, discovered that Wallace Hilliard had done “business” with Myron Du Bain and Du Bain had worked alongside former CIA director John McCone. Further, Du Bain was Chairman of Fireman’s Fund Insurance when Fireman’s Fund agreed to acquire Employee Health, which was an insurance company that was founded by Wallace Hilliard. Also, after investigating Huffman for over 2-years, investigative reporter Daniel Hopsiker came to the conclusion that Osama Bin Ladin, terrorists and drug trafficking was the common denominator at Huffman Aviation, Huffman Aviation was inextricably linked to Adnan Khashoggi and Wallace Hilliard, Apparently, this also explains why one of Hilliard’s lear-jets was seized by the DEA at the Orlando’s Executive Airport after 43-pounds of cocaine was found on board his jet." (Ibid)


So, Adnan Kashoggi and Mormon Bishop, Wally Hilliard were both apparently working for the CIA in its drug running and 911 terrorist operations.  This fact has never been reported by the Illuminati controlled press in Utah, or anywhere else. This might also explain how Kashoggi was able to penetrate the highest echelons of Mormondom and bilk them out ofhundreds of millions of dollars without the State of Utah filing criminal fraud charges against the man.

Yes, Kashoggi has many friends in Mormondom. At least, enough to keep him out of jail. Hilliard has also been linked to a suspicious aviation company in Spanish Fork Utah. One that this author has written about and leading him to conclude that it was a covert narcotics operation as well.

Yet, no-one gets investigated with high Ecclesiastical/Political ties in Mormon Utah. Instead, victims are told to forgive and forget.

Kashoggi and Hilliard's alleged involvement in narcotics might also explain how Zion's Bank was fined millions of dollars for "money laundering" activities. 

Source:http://www.moneyteachers.org/Adnan+Kashoggi+911+Hijackers.htm

Saturday, May 14, 2011

Pengusaha Penipu besar menipu penduduk Kyoto Gardens. Jangan anda juga tertipu.

Saya ingin menasihat semua pembaca yang teringin membeli rumah. Berhati-hatilah anda sekiranya pengusaha itu ialah xxx, kerana ia syarikat tidak bermoral dan telah acapkali menipu penduduk di Bukit Antarabangsa termasuk Oakleaf Park.

Menurut sumber yang boleh dipercayai di Kyoto Gardens, xxx telah menjual Kelab house kepada pengusaha judi haram walaupun dalam perjanjian telah termaktub jadual bahawa kelab itu adalah sepatutnya milikan bersama peduduk2 Kyoto Gardens Residents.

Saya tidak mau sebutkan nama pengusaha itu namun saya percaya ramai yang tahu; lebih2 lagi peminat DaVinci Code.


Syarikat ini menggunakan taktik membeli peguam dengan menjanjikan kerja guaman agar peguam2 yang membela dengan sengaja tidak hadir mahkamah, atau menjadi tidak 'bermaya' dengan sengaja hilangkan setim untuk melawan di mahkamah.

Syarikat gergasi ini sanggup memperalatkan aPa sahaja sehingga penduduk disini jem dengan tindak tanduk mereka berjanji kosong semata-mata untuk melengahkan tuntutan sehingga sampai tahap 'statue of limitations'.

Nasihat pada anda yang ada kes rumah lambat siap, anda perlu membuat tuntutan mahkamah secepat mungkin dan jangan terima apa2 janji pemaju untuk membayar. Kalau nak terimapun pastikan, mereka berjanji dalam hitam putih yang pemaju tidak akan gunakan 'statue of limitations period'.

Kepada mereka yang mau berurusan dengan syarikat ini, boikot sahaja lah. Syarikat ini tidak mengguntungkan bangsa dan tanahair.

Ia juga dikatakan sebagai pengusaha tanah yang memilik tanah yang runtuh di Bukit Antarabangsa pada 6 Disember 2008.

Thursday, May 12, 2011

Mahu tahu apa boleh jadi kepada Muslim bila Roman Katolik memerintah?

Orang Islam dihalau keluar bila mereka tidak berkuasa. 
Buktinya ada disini. Saya harap dapat melawat tempat ini sedikit masa lagi.
Saya kan paparkan bukti2 lain sedikit demi sedikit.


_________________________________________________________________

Islamic period

In 1224 AD, Holy Roman Emperor Frederick II, responding to religious uprisings in Sicily, expelled all Muslims from the island, transferring many to Lucera - "Lugêrah", as she was known in Arabic - over the next two decades. In this controlled environment, they could not challenge royal authority and they benefited the crown in taxes and military service. Their numbers eventually reached between 15,000 and 20,000, leading Lucera to be called Lucaera Saracenorum because it represented the last stronghold of Islamic presence in Italy. During peacetime, Muslims in Lucera were predominately farmers. They grew durum wheat, barleylegumes, grapes and other fruits. Muslims also kept bees for honey.[2]
The colony thrived for 75 years until it was sacked in 1300 by Christian forces under the command of Charles II of Naples. The city's Muslim inhabitants were exiled or sold into slavery,[3] with many finding asylum in Albania across the Adriatic Sea.[4] Their abandoned mosques were demolished, and churches were usually built in their place, including the cathedral S. Maria della Vittoria.[5]
After the Muslims were removed from Lucera, Charles tried to settle Christians in the city. Those Muslims that converted to Christianity got part of their property back, but none was restored his former position of political or economic influence. As time progressed, grain production fell in the city, and in 1339 the city was hit by a famine. Christians were allowed to farm as the Muslims.[6]
A low genetic Northwest African contribution among today's inhabitants near the region of Lucera was revealed by a very recent genetic study in 2009.[7][non-primary source needed][verification needed]

__________________________________________________
Sumber: Wikipedia

Wednesday, May 11, 2011

Will the real Pandi Kutti stand up? PKR - The real Pandi Kutti Ramai

Brother A B I bersama dengan China Doll?
Ramai yang amat kesal tindakan Bapak Anwar Bin Ibrahim (B A b I), the real Pandi Kutti, yang dengan sikap kurang ajar memanggil pemimpin yang dipilih sebagai Anak Babi.

Apakah ini menunjukkan tulah kerana tidak mau bersumpah dan Si  Bro Anu Bin I kini sudah sikap kebudak2kan, nyanyuk dan memanggil orang dengan nama yang tidak baik.

Kalau Melayu tidak tau menghormati pemimpinnya sendiri apakah lagi bangsa asing? Yang kini sedang tergelak2 menyatakan Melayu bodoh.
Bodoh punya Anwar. Cet poodah! Ptui..


Tuesday, May 10, 2011

Spot the motorcycle contest! Dimanakah ia melompat dicelah2 gunung Andes?


Clue: the tengah-tengah foto.Klik di sini untuk berita selanjutnya.

7 dalil mengapa kita perlu berterimakasih pada Datu Trio...

1. Berani memperjuangkan kebenaran walaupun dihalangi oleh pengikut2 yang taksub membabi buta seperti kejadian di Masjid Bandar Baru Sentul
2. Mengubal kemelut dan keheningan jiwa sesetengah pengikut yang mengkiblatkan kebohongan yang nyata(CekguBard)
3. Menampilkan pembohongan yang nyata oleh AMK, askar dajjal yang bersembunyi
4. Memberi pengajaran kepada PAS agar tidak rakus kuasa tanpa usul periksa latar belakang pemimpin yang bertopengkan Ugama demi mendapat kuasa
5. Mengelakkan ummah dari di kuasai oleh kuasa asing yang akan sentiasa menyokong pemimpin yang rendah moral
6. Sentiasa berwaspada kepada pemimpin yang berpolitik menipu dan mengkhilafkan rakyat dengan hujah-hujah yang cakap tak serupa bikin dan hany retorik ugama semata-mata
7. Mendapat perlajaran bahawa sebagai pembangkang kita masih boleh berjihad secara berwibawa tanpa bersubahat dengan syaitan manusia yang mengaku Islam dan juga yang kafir seperti Lim Kit Siang dan pengikut2nya.

Sunday, May 8, 2011

Bersatu Bersetia Berkhidmat bukan hanya digunakan oleh UMNO.


ASAS-ASAS & TUJUAN-TUJUAN
Foundations & Objectives  
1.  Memperjuangkan dan mempertahankan sehingga terlaksananya hak kedudukan keistimewaan orang-orang Melayu dalam Singapura yang diakui Anak Bumiputra Pulau Singapura sebagaimana tersebut didalam Perlembagaan Republik Singapura.
1. To safeguard and work for the full implementation of the special rights and privileges of the Malays in Singapore as enunciated in the Constitution of the Republic of Singapore.
2.  Memelihara dan menggalakkan perasaan muhibbah antara rakyat Singapura yang berbagai-bagai keturunan bangsa, bagi mewujudkan satu bangsa yang bersatu dan kuat.
2.  To foster and to promote goodwill and harmony among the citizens of various races in Singapore and to promote the growth of a united and strong nation.
3.  Menjalankan apa jua ikhtiar dan langkah bagi kebaikan dan kemajuan ahli-ahli dan rakyat Singapura amnya.
3.  To take such steps as may be necessary for the welfare and advancement of its members and the citizens of Singapore generally.
4.  Menjalankan segala ikhtiar bagi mengembangkan Bahasa dan Kebudayaan Melayu.
4.  To take whatever steps as may be necessary for the advancement of the Malay language and culture in accordance with Islam.
5.  Memelihara dan mempertahankan Agama Islam serta menjalankan segala ikhtiar bagi mengembangkan Agama Yang Maha Suci itu dengan tidak menggangu hak lain-lain Agama.
5.  To safeguard and to promote the advancement of Islam without interfering in the affairs of other religions.
6.  Mengawal dan mempertahankan asas-asas pemerintahan demokrasi berparlimen.
6.  To uphold and safeguard the principles of parliamentary and democratic form of government.
7.  Menentang sebarang rupa corak penjajahan.
7.  To work against any form of colonisation.

Saturday, May 7, 2011

Terkini Singapura Elections: PAP kalah di Aljunied...LKY Mengamuk

Dari OpED, Blogger Melayu dari Singapura

Wartawan The Straits Times bertaburan di mana-mana malam ni.
Nampaknya dah confirm!
PAP tewas di Aljunied. Dapat 45 peratus saja.
Maknanya Parti Tukul, Workers' Party, menang 55 peratus.


Kiraan awal menunjukkan banyak kerusi Parliment Singapura jatuh kepada pembangkang

Bolehkah pembangkang mengujudkan situasi politik tsunami di Singapura?
____________________________________________________________
Pembangkang Singapura berkeyakinan


SINGAPURA 6 Mei - Parti-parti pembangkang di Singapura berharap dapat meluaskan lagi bilangan mereka dalam Parlimen menjelang pilihan raya umum esok dengan memberi saingan paling hebat terhadap Parti Tindakan Rakyat PAP).



PAP yang mentadbir Singapura sejak 1959 dijangka akan mendapat undian majoriti selepas memenangi 82 daripada 84 kerusi pada pilihan raya 2006 namun ia bimbang dengan rasa tidak puas hati pengundi terhadap kos tinggi kehidupan, polisi imigresen dan sebagainya.



Hampir separuh daripada 2.2 juta pengundi akan mengundi buat pertama kali, disebabkan banyak kerusi dimenangi tanpa bertanding dalam pilihan raya selama ini.



Perdana Menteri Singapura, Lee Hsien Loong yang memohon maaf semalam berhubung beberapa kesilapan dasar dan kekhilafan termasuk kes militan berjaya meloloskan diri dari penjara pada 2008, gagal membendung banjir tahun lalu, harga rumah yang tinggi dan kereta api metro yang sesak.



"Kami sedang melakukan yang terbaik untuk anda dan sekiranya ia memberi masalah kepada anda, kami meminta maaf," kata Lee.



PAP kini berhadapan dengan cabaran terbesar sejak 1960 apabila menyaksikan 82 daripada 87 kerusi yang dipertandingkan, ditentang oleh calon-calon parti pembangkang yang berpendidikan tinggi, usahawan, bekas pegawai kerajaan dan bekas aktivis PAP sendiri.



Inflasi, persaingan ekonomi dari imigran dan pekerja asing, serta jurang yang membesar antara kaya dan miskin, telah menjadi bahan utama kempen pilihan raya kali ini.



Menurut Menteri Luar Negaranya, George Yeo, terdapat 'kebencian' oleh sesetengah pihak terhadap kerajaan dan dasar politik yang dilaksanakan.



"PAP perlu melihat lebih jauh ke dalam mengenai parti itu sendiri dan bagaimana ia mentadbir kerajaan," kata Yeo dalam akhbar Straits Time yang disiarkan Jumaat lalu.



Sementara itu, seorang bekas penggubal undang-undang Singapura, Siew Kum Hong berkata, pihak pembangkang telah melakukan tugas mereka dan kini memberi fokus terhadap misi yang ingin dicapai di samping memberi saingan kepada PAP.



"PAP kini dilihat telah 'kehilangan' sentuhan pengundi," ujar Siew. - AFP



Thursday, May 5, 2011

Nak bayangkan bagaimana DAP memerintah Malaysia, tengok Video ini

Tengok video ini dan anda boleh bayangkan apa akan jadi pada Malaysia bila anak PAP, kepala segala kominis, memerintah.
Dengar kekejaman MM dan cara beliau memerintah, bagaimana dia menghukumi pembangkang.
MM is a political coward said in one of the commentaries....

__________________________________________________________

*MM - Minister Mentor = LKY

Banyak Cawangan PAS tidak di daftar dan banyak ahlinya sudah kena TIPU!

  1. Benarke? Atau cerita ini sengaja diada2kan oleh pihak PAS?
  2. Ataupun masih banyak cawangan2 PAS yang sengaja tidak didaftar dan bergerak secara haram.
  3. Ataupun penduduk kampung diTIPU (hahahaha) dan nyata masih banyak cawangan yang bergerak beranggapan bahawa cawangan mereka ini adalah cawangan yang WUJUD dan SAH.
  4. Angkara siapa?Yang Di pertua? hahahaha
  5. Jadi? Nasihat kepada mereka yang duduk terumbang ambing ini keluar saja dari PAS. Kamu ini sebenarnya tidaklah mereka mahu.
______________________________________________________________________________
ALOR SETAR, 4 Mei 2011 – Berikutan penyamaran yang dilakukan individu-individu tertentu di majlis 'penyerahan borang keahlian UMNO' pada 30 April 2011 bertempat di Kuala Sungai, Alor Setar, Kedah baru-baru ini, satu laporan polis telah dibuat oleh Ketua Pemuda PAS Kuala Kedah, Sdr Azizi Abdullah.

Individu yang dimaksudkan ialah Ahmad Rozuki (510930-02-5563) yang telah menyamar dengan niat melakukan penipuan sebagai Ketua Cawangan PAS Lahar Buluh sedangkan beliau bukan ahli PAS dan cawangan terbabit juga tidak pernah wujud dalam PAS Kawasan Kuala Kedah.

“Tindakan beliau semata-mata bertujuan menipu, sedangkan beliau sendiri bukan ahli PAS dan cawangan Lahar Buluh tidak wujud dalam kawasan Kuala Kedah,” ujar Azizi.

Tambah Azizi lagi, dakwaan Rahaiza Abd Rahim (gambar) yang kononnya seorang ahli muslimat PAS cawangan Kuala Sungai juga merupakan satu pembohongan kerana cawangan tersebut juga tidak pernah wujud dalam kawasan Kuala Kedah.

“Beliau sendiri (Rahaiza) tidak pernah mendaftar sebagai ahli PAS, macamana dia boleh mengaku dia ahli muslimat PAS.

“Penyamaran tersebut bertujuan jahat dan semata-mata mengelirukan orang ramai,” tegasnya. 


Sumber: Mujahidah

Wednesday, May 4, 2011

Kalau nak smash kawan, smashlah macam, ini baru real.

Rileks sejenak dan ambil rehat dari serious blogging.

Boleh percayakah smash trick macam ni?Tabek spring..
_______________________________________________________________
Mattias Oversjo was playing fellow Swede Jorgen Persson in a recent table tennis match when Persson hit a cross-table slam that took a wicked bounce and caught Oversjo short-paddled. So he did what any player would do: He hit a crazy, over-the-shoulder, turn-around, no-look forehand that bounced in for a winner.



Oversjo is ranked No. 421 in the world, which makes you wonder how much better the 420 guys ahead of him are.


Sumber Yahoo dan YouTube.

Nasihat Cucu Tok Selampik/Komen SBA: Apakah akan terjadi bila Bloggers pro BN leka dengan senjata baru yang sudah hilang setimnya?

Saya amat tertarik dengan tulisan Cucu Tok Selampit hari ini. Cuba baca dan amati. Memang ada kebenaran kalau ESKAY sendiri dianggap trojan mungkin bagi DSAI. Dan juga kelembapan PDRM untuk mengesahkan pelaku itupun sudah cukup memberi pandangan serong oleh orang2 Kampong, inikan lagi dari bandar. Banyak yang akan soal adakah ada juga dalam PDRM ini sengaja meng'dilly dally'kan climax yang ramai anggap akan berakhir dengan kepastian pelaku itu adalah orang tertentu?

Ataupun kita sendiri tidak percaya bahawa kes Video T adalah hanya daya usaha oleh 3 orang dan tidak ada kena mengena dengan UMNO walaupun TS Rahim adalah dalam majlis tertinggi UMNO?
Kita perlu ingat bahawa ESKAY adalah orang PKR dan Shuib dari PERKASA.
Kita perlu juga tanya diri sendiri kita. Apa akan kita buat sekiranya beban itu jatuh keatas diri kita sendiri. Apakah kita akan mengambil langkah yang sama? Kalau diri kita ESKAY apa perlu kita buat dulu?
Bertaubat? Selepas itu? Menegakkan kebenaran? Adakah cara mendedahkan video ini sebagai satu penyelasaian yang kemuncak untuk menegakkan kebenaran dan mempertahankan bangsa, agama dan negara? Apakah jalannya bagi ESKAY sedangkan dia dulu 'bapa ayam' bagi pelaku seks itu? Apakah perlu dia mendiamkan diri walhal ada yang lebih penting lagi iaitu kesejahteraan kaum Muslim dan bangsa Melayu yang diambang kemusnahan dan tidak boleh ditunggukan bukti taubatnya itu ikhlas?

Saya rasa salah satu juga permasaalahan dalam mengendalikan isu ini adalah keghairahan media utama seperti TV3 yang nampaknya telah terlampau taksub mengeluarkan berita2 sensasi dengan bersekongkol dengan kumpulan2 yang sentiasa mencari isu dan mempembesarkannya keinginan memperjelaskan sampai rakyat marhaen jadi mual dan kini mempersoalkan objektif sebenar TV3.

Adakah TV3 ini sebenarnya sudah di trojankan? Sengaja meng'over' berita sehingga rakyat merasa muak dengan tingkah laku mereka. TV3 seharusnya mengambil pandanga proactif yang serious, kerana gerak kerja mereka sejak kebelakangan ini akan merugikan kerajaan.

Kalau benar lah ESKAY berniat untuk bertaubat dan menyesal dan ingin untuk menegakkan kebenaran, kita tidak perlu takut. Dan sekiranya, si pelaku itu sehari dua sebelum PRU13 akan memusingkan ESKAY, kita mesti berkata pada diri kita , kita telah buat yang terbaik di atas kehendak2  ALLAH sebagai orang Islam dan redha lah kerana mungkin ini satu ujian dari ALLAH.

Dan sesungguhnya apa yang terbaik datang dari ALLAH dan yang jahat adalah kita manusia. Kita merancang hanya ALLAH menentukan.

Walaubagaimanapun kita perlu juga jangan bersikap gopoh kononnya telah menang, kita harus sentiasa bersikap adil walaupun situasi kini berpihak kepada kita kerana apapun ALLAH akan sentiasa menguji kita walaupun kita dalam aras kemenangan. Kerana kemenangan yang mutlak adalah kemenangan kita kerana sentiasa bersama ALLAH.

Hanya ALLAH sahaja yang tahu akan usaha naluri kita dan kita hanya insan kecil yang ingin menyembahNYA dengan sebaik mungkin yang kita boleh.

Semoga ALLAH maafkan apa kekurangan kita sebagai bloggers kerana kita walau bagaimanapun masih juga manusia ciptaan ALLAH.

Amin.

___________________________________________________________________________
Ramai yang bertanyakan kemanakah CTS menghilangkan diri sejak 4-5 hari lepas? Sebenarnya tidak ke mana-mana. Sekadar menyepikan diri apabila video seks kononnya Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim dimainkan saban waktu, setiap detik dan waktu. Blogger-blogger UMNO dan BN begitu ghairah menyiarkan video-video berkenaan dalam pelbagai versi, ada yang dua minit, 20 minit dan ada video yang memaparkan sepenuhnya apa yang berlaku dalam bilik berkenaan.






Setiap blog sejak 4 - 5 hari lepas memainkan isu berkenaan dan tiada isu lain penting lagi. Rating blog yang memainkan isu lucah berkenaan naik mencanak-canak. Tiada isu lain yang perlu dikupas sebab Rakyat Malaysia terutama pencinta blog dan portal maya begitu dahagakan berita-berita sensasi dan video-video lucah terutama video berkenaan sehingga diperkatakan di setiap pelusuk negeri dan negara. Nasib baiklah siaran Media Prima tidak terikut-ikut dengan blog-blog yang berkenaan mempromosikan video lucah secara terang-terangan di siaran kaca TV, dengan menyiarkan keseluruhan kandungan video seks berkenaan. Kalau tidak bagaimanakah ibu bapa dan penjaga kanak-kanak hendak menerangkan kepada anak-anak masing masing tentang kandungan video lucah berkenaan.

Saya tidak menyalahkan blogger-blogger BN kerana memainkan isu video lucah ini dengan begitu teruja sekali. Kita tidak boleh salahkan mereka, kerana masyarakat Malaysia umumnya lebih berminat isu-isu lucah, gossip, bogel dan sebagainya. Blogger-blogger juga mahukan rating blog yang tinggi. Apabila isu video lucah yang kononnya pelakonnya merupakan Ketua Umum PR, maka berduyun-duyun posting dikeluarkan semata-mata mahu menjadi glamour dan terkenal. Tidakkah kita terfikir, blooger-blogger BN dan UMNO terlalu mainkan isu ini sehinggakan ianya bakal memakan diri parti pemerintah BN sendiri? Dalam bahasa English dipanggil "overkill issues?"

Apa yang akan berlaku selepas ini? Tiada siapa dapat mengesahkan Anwar Ibrahim merupakan pelakon dalam video seks tersebut. Pihak polis masih lagi berdiam diri. Masing-masing baik bloggers, wakil media, ahli politik dan Rakyat Biasa mempunyai pendapat dan analisis mereka sendiri. Namun, dari pengamatan penulis, blogger-blogger mesra Kerajaan telah "overkill" isu ini. Kenapakah saya mengatakan sedemikian. Apa yang berlaku selepas 4 - 5 hari video penuh berkenaan dimainkan? Apakah PR sudah berpecah? Apakah PKR sudah dibubarkan? Bagi penulis "political mileage" akan berpihak kepada Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim, walaupun selepas ini akan didapati merupakan pelakon di dalam video berkenaan, secara amnya kita tidak nampak riwayat politiknya akan berakhir. Jangan terlalu mudah kita membuat kesimpulan. Politik adalah berdasarkan kepada persepsi. Tiada benar dan tiada salah. Pergilah kemana-mana ceruk rantau. Masyarakat akan mengatakan bahawa Anwar Ibrahim adalah mangsa politik. Saya pulang ke kampung sejak beberapa hari lepas. Ramai orang-orang kampung masyarakat marhaen memberi pendapat bahawa mereka tahu Anwar Ibrahim bersalah dan Rakyat juga tahu. Tapi janganlah membenamkan beliau sehingga beliau tidak bernafas, kata mereka.

Anwar Ibrahim telah mendapat satu keuntungan daripada propaganda video seks yang tidak kenal letih daripada rakan-rakan bloggers dan media iaitu kemenangan simpati. Setuju atau tidak Anwar telah mendapat perasaan simpati daripada Rakyat. Ini bukan saya kata, cuba lihat apa yang berlaku di ceramah Anwar Ibrahim dan Dato'Nik Aziz di Padang Majlis Daerah Machang, Kelantan pukul 9.00 malam, 30 April lepas. Ribuan Rakyat hadir untuk menyaksikan Anwar Ibrahim berucap. Tanpa dibawa dengan bas, tanpa digula-gulakan dengan buah tangan, tiada makan percuma atau dijanjikan sesuatu, Rakyat dari setiap pelusuk datang mendengar ceramah Anwar Ibrahim, walaupun saya yakin hampir kesemua dari mereka saya pasti telah menonton video berkenaan. Sebab apa? Inilah kemenangan simpati Anwar Ibrahim kesan dari isu yang dimainkan sehinggakan memakan diri.

Saya mahu pembaca-pembaca saya berfikir walaupun saya tahu, pembaca-pembaca blog lebih suka isu sensasi dan bukannya mahu berfikir. Apabila Dato' Eskay bersumpah hari Jumaat lepas, heboh satu Malaya, walaupun kita tahu orang yang bersumpah itu masih belum meninggalkan kehidupan minum minuman keras dan kaki perempuannya. Satu Malaya heboh Anwar Ibrahim sudah kena "checkmate". Cuba bayangkan, saya kata cuba bayangkan, apa yang akan berlaku sekiranya dua hari sebelum Pilihanraya Umum ke 13 akan datang, Anwar Ibrahim muncul di sidang akhbar sambil mengatakan, "Wallahi, Wabillahi, Watallahi, Saya Anwar bin Ibrahim, bukanlah merupakan pelakun di dalam video seks yang dituduh kepada saya." Agak-agak tuan-tuan, kemanakah undi Rakyat Marhaen? Kesimpulannya, jangalah kita menganggap politik Anwar Ibrahim kecil anak dan boleh dibuli. Berhati-hatilah dengan segala permainan politik dan jangan terlalu yakin diri dengan strategi kita. Segalanya berkemungkinan di dalam politik! Wallahualam.


Sumber: CTS


Monday, May 2, 2011

Kalau benar Nik Aziz kata Anwar tak bersalah, boleh tidak diapun sumpah laknat yang Anwar tidak berada dalam video?

Jawapan itu saya tak tahu. Kalau orang lain yang tidak pernah menengok Video T itu, boleh bersumpah laknat untuk menyelamatkan rakan politiknya.
Ini Lagi pasal sumpah laknat. Satu tulisan yang baik dari lidah cicak.

______________________________________________

Hukum-Hakam Mubahalah


Al-Mubahalah (المباهلة) membawa maksud al-Mula’anah (الملاعنة) iaitu saling laknat melaknati. Dalam ertikata lain, saling berdoa diturunkan laknat ke atas individu yang berbohong dari kalangan orang yang bersedia bermubahalah. (Sila lihat al-Qamus al-Muhith) Mubahalah ini suatu yang dibenarkan (disyariatkan) di dalam Islam bertujuan menyatakan kebenaran dan memusnahkan kebatilan, juga untuk menegakkan hujah ke atas orang yang berpaling dari kebenaran setelah kebenaran itu ditegakkan ke atasnya.
Asas kepada pensyariatan Mubahalah ini ialah firman Allah S.W.T.

فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ
Maksudnya: “Siapa yang membantahmu tentang kisah Isa sesudah datang ilmu (yang meyakinkan kamu), maka katakanlah (kepadanya): “Marilah kita memanggil anak-anak kami dan anak-anak kamu, isteri-isteri kami dan isteri-isteri kamu, diri kami dan diri kamu, kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpa ke atas orang yang berdusta.” (Ali Imran: 61) Ayat ini diturunkan sempena dengan kedatangan wakil Nasara Najran ke Madinah yang berhujjah dengan Nabi S.A.W. tentang keyakinan batil mereka berkenaan Isa A.S. namun mereka tetap berkeras dengan keyakinan mereka yang batil itu setelah Nabi S.A.W. mendatangkan hujah yang jelas kepada mereka. Lalu Allah S.W.T. menurunkan ayat di atas supaya Nabi S.A.W. mencabar utusan Nasara itu untuk bermubahalah, namun cabaran itu telah ditolak oleh mereka disebabkan rasa takut atas perbuatan dusta mereka.
Dalam mubahalah setiap orang akan memohon kelaknatan Allah ke atas dirinya jika dia berada di pihak yang salah. Sebagai contoh satu pihak diminta menyebut: “Ya Allah! jika aku lakukan apa yang dituduh ke atasku, maka laknatilah aku”. Sementara pihak yang lain menyebut: “Ya Allah! jika dia tidak lakukan apa yang aku tuduh itu, maka laknatilah aku”.

Apakah Mubahalah khas untuk Nabi S.A.W. sahaja?
Tidak ada bukti yang menunjukkan mubahalah adalah khusus untuk Nabi S.A.W. sahaja. Bahkan mubahalah adalah suatu perkara yang dibenarkan kepada umat Baginda S.A.W. sehinggalah berlakunya kiamat. Ia juga tidak dikhususkan bersama Ahli Kitab sahaja, sebaliknya terhadap setiap golongan yang berselisih. Majlis Fatwa Tetap Arab Saudi di dalam salah satu fatwanya menyebut:

ليست المباهلة خاصة بالرسول صلى الله عليه وسلم مع النصارى ، بل حكمها عام له ولأمته مع النصارى وغيرهم ، لأن الأصل في التشريع العموم ، وإن كان الذي وقع منها في زمنه صلى الله عليه وسلم في طلبه المباهلة من نصارى، فهذه جزئية تطبيقية لمعنى الآية لا تدل على حصر الحكـم فيها
Maksudnya: “Mubahalah bukanlah dikhususkan kepada Rasulullah S.A.W. bersama Nasara sahaja, akan tetapi ianya umum kepada Baginda dan kepada umat Baginda samaada bersama Nasara atau lainnya. Ini kerana asal dalam pensyariatan hukum, hukum itu umum (untuk semua, bukan khusus untuk Nabi), sekalipun mubahalah yang berlaku di zaman Nabi S.A.W. antara baginda dan Nasara Najran. Ini hanyalah sebahagian perlaksanaannya terhadap makna ayat (al-Quran), bukan menunjukkan terhad kepada hukum dalam keadan itu sahaja.” (Bil. Fatwa: 6238) 
 
Al-Imam Ibn Qayyim al-Jauziyyah menyebut antara pengajaran dari kisah cabaran Mubahakah antara Nabi S.A.W. dengan Nasara Najran ialah:

أن السُّنَّة في مجادلة أهل الباطل إذا قامت عليهم حجة الله، ولم يرجعوا بل أصروا على العناد أن يدعوهم إلى المباهلة، وقد أمر الله ـ سبحانه ـ بذلك رسوله، ولم يقل: إن ذلك ليس لأمتك من بعدك, ودعا إليه ابن عمه عبد الله بن عباس لمن أنكر عليه بعض مسائل الفروع، ولم ينكر عليه الصحابة، ودعا إليه الأوزاعي سفيان الثوري في مسألة رفع اليدين ولم ينكر ذلك عليه، وهذا من تمام الحجة
Maksudnya: “Bahawa menjadi sunnah dalam berdebat dengan ahli kebatilan, apabila telah ditegakkan hujah namun mereka enggan kembali kepada kebenaran sebaliknya terus berdegil, maka diseru mereka agar bermubahalah. Allah telah memerintahkan rasul-Nya berbuat demikian. Tanpa Allah menyatakan ini bukan untuk umatmu selepas ini. Sepupu baginda Abd Allah bin ‘Abbas juga pernah mengajak mereka yang membantah dalam beberapa perkara furu’ bermubahalah dengannya. Tiada seorang sahabat Nabi SAW yang membantah tindakan itu. Juga al-Auza‘i pernah mengajak Sufyan al-Thauri bermubahalah dalam masalah ‘mengangkat tangan’ tanpa ada yang membantah tindakannya. Ini adalah hujah yang kuat” (Ibn Qayyim, Zad al-Ma‘ad 3/562-563begin_of_the_skype_highlighting              3/562-563      end_of_the_skype_highlighting) Al-Syeikh Muhammad bin Abdul Wahab juga pernah menyeru orang-orang yang menentangnya untuk bermubahalah sepertimana yang tercatit di dalam salah satu risalahnya:

وأنا أدْعُوْ مَنْ خَالَفَنِيْ إلى أحَدِ أرْبَع: إمَّا إلى كتاب الله، وإما إلى سنة رسوله، وإما إلى إجماع أهل العلم، فإن عاند دعوته إلى المباهلة
Maksudnya: “Dan aku menyeru kepada sesiapa yang menentangku kepada salah satu dari empat perkara: samaada kembali kepada Kitab Allah, atau kembali kepada Sunnah RasulNya, ataupun kembali kepada ijma’ para ulama atau jika dia degil juga aku menyeru dia kepada Mubahalah.”
Syarat-Syarat Mubahalah
(Disusun oleh al-Syeikh Ibrahim bin Soleh al-Humaidhi (Kuliah Syariah dan Usul al-Din di al-Qasim) dalam tulisannya bertajuk Hakikat Mubahalah menyebut 5 syarat yang perlu dipenuhi sebelum sesuatu mubahalah dilaksanakan.)
1. Mengikhlaskan niat kerana Allah S.W.T. tidak boleh tujuan mubahalah ini dilakukan kerana hendakkan kemenangan dan memuaskan hawa nafsu. Sebaliknya ia dilakukan bagi tujuan menegakkan kebenaran, membela orang yang berada di atas kebenaran, menzahirkan kebenaran dan berdakwah kepada Allah
2. Berilmu. Mubahalah hendaklah dilakukan setelah adanya penjelasan dan dailog.
3. Orang yang menuntut Mubahalah itu terdiri dari orang soleh dan takwa.
4. Dilakukan selepas tertegaknya hujjah dan menzahirkan kebenaran dengan bukti-bukti yang jelas.
5. Mubahalah itu dilakukan dalam perkara yang penting dari urusan agama, diharapkan dengan terlaksananya mubahalah tersebut terhasilnya maslahah kepada Islam dan Umat Islam, atau bagi menolak mafsadah.

Kesan Mubahalah
1. Ibn Hajar al-‘Asqallani berkata: “Berdasarkan pengalaman, sesiapa yang bermubahalah sedangkan dia berbohong, dia tidak akan dibiarkan lebih dari satu tahun dari hari mubahalah. Telah berlaku mubahalah antara ku dengan seorang taasub kepada golongan Mulhid, dia tidak dibiarkan selepas mubahalah itu melainkan dua bulan.”
2. Seorang ulama India, al-Syeikh Abi al-Wafa’ Thana’ al-Amritsari (الشيخ أبوالوفا ثناء الأمرتسري) telah melakukan mubahalah dengan Mirza Ghulam Ahmad al-Qadyani yang mendakwa dirinya seorang Nabi. Lalu Allah S.W.T. membinasakan Mirza Ghulam Ahmad selepas setahun dari hari mubahalahnya. Manakala al-Syeikh Abi al-Wafa’ terus dipanjangkan umurnya hampir 40 tahun selepasnya. (Sila lihat al-Qadyaniyyah Dirasaat wa Tahlil oleh Ustaz Ihsan Ilahi Zahir. m.s. 154-159)

Wallahu a’lam.
Sumber LIDAH CICAK 

Blog Archive